sobota 15. srpna 2015

Letní grilování, domácí dobrůtky a nějaké ty mořské potvůrky (+ vyhlášení náhradního výherce giveaway)

Po dlouhé době to dnes bude článek o něčem jiném než kosmetice, nicméně o nic míň příjemném, a to o jídle. Chtěla bych Vám ukázat nějaké naše grilované specialitky, pár domácích dobrot na příjemný večer ve dvou ;) , a také trochu mořských potvůrek, které u nás doma milujeme. Nechci Vám to podat formou kuchařky, vypisovat se s recepty. Stejně jsou to všechno hrozně jednoduché záležitosti. Je to jen o tom, že stačí mít kvalitní surovinu, a pak už Vám stačí jen pár ingrediencí na dochucení. Prostě se pojďme podívat na pár fotek mých oblíbených dobrot.

Tak jdeme na to :)

Grilovačky

V létě si jako všichni ostatní rádi užíváme na chalupě grilování. Nemám nic proti opečeným špekáčkům, jednou za čas proč by ne, ale přece jen dám raději přednost kvalitnímu hovězímu, mořským rybám nebo potvůrkám anebo grilovanému ovoci....
Při grilování se hodně inspirujeme Zdeňkem Pohlreichem, takže jak jsem již psala - chce to kvalitní maso, a pak už Vám stačí jen mořská sůl, pepř, olivový olej, máslo, česnek a nejrůznější bylinky (petrželka, rozmarýn, bazalka, atd.).


Hovězí steaky
Klasika - kupte parádní hovězí (roštěná, svíčková). Z vlastní zkušenosti doporučuju nakupovat v Makru nebo Lidlu. A pak už stačí jen sůl, olivový olej a bylinkové máslo ;)


Grilované krevetky na špejli s citronem ( nebo limetkou)
Krevety jsou mé nejoblíbenější jídlo. Doma je děláme na pánvi, vlastně i na grilu se dají dělat na pánvi, ale tohle bylo takové zpestření......s tím citronem nebo limetkou jsou prostě taky úžasné :)


Steaky z tuňáka
Tuňák je prostě mňamka, o tom žádná. Vy, co ho znáte jen z konzervy, tak ho fakt zkuste jako steak, je to luxusní masíčko a šílená rychlovka. Za pár minut je uvařeno.


Portugalský hovězí špíz Espetadas
Taky veliká dobrůtka - masíčko, sůl, směs česneku a nadrcených bobkových listů. My jsme ještě proložili cibulí.


Grilovaný mečoun s křenovými bramborami
Božské jídlo....rybička parádní a přitom opět jednoduchá příprava. K tomu brambory plněné směsí křenu, zakysané smetany, vydlabaného vnitřku brambor, parmezánu, másla, soli a pepře.


Pár tipů na doma

Teď v létě jsem občas začala fotit nějaké to jídlo i doma. Ne pokaždé, a navíc jak začala ta vedra, už se mi něco extra nechce vařit vůbec. Ukážu Vám tedy pár věcí, které jsem vyblejskla. Je to pár obědů a pak nějaké naše večerní dobroty ;)



Vepřová panenka ve slaninovém kabátku s restovanými žampióny, zelenou fazolkou a šťouchanými bramborami
Můj manžel při tomhle obědu vyloženě chrochtal blahem ;) A opět - nic složitého. Špalíčky panenky ve slanině se orestují na pánvi, pak se to i s výpekem šupne do trouby,podlije, přidám tam Maggi bujón Šťáva k vepřovému masu. Orestuji žampióny, osolenou fazolku s česnekem a připravím šťouchané brambory - v těch je opražená slanina, cibulka a česnek. Mně to fakt složité nepřijde a je skutečně moooooc dobré.


Středomořský salátek
Tohle je salát, který si dělám úplně nejčastěji. Jsou v něm ingredience, které mám fakt hodně ráda a jejich kombinace je úžasná - černé olivy, cherry rajčátka, rukola, mozzarella, panenský olivový olej, sůl, pepř. K tomu jakékoliv pečivo a máte bezvadnou večeři.




Těstoviny 100x jinak :)
Těstoviny jsou velmi praktická potravina, můžu je dělat na 1000 způsobů a neomrzí mě. Na první fotce jsou široké nudle s kuřecím masem, paprikou a smetanovou omáčkou. K tomu rukola, kterou miluju a můžu ji jíst i jen tak,samotnou. Druhé jídlo mašličky s kuřecím masem, zeleninou a nivovo-smetanovou omáčkou.


Karbanátky z lilku
Jednoduché jak facka...karbanátky jdou v podstatě uhňácat z čehokoliv ;). Tady byl základem předvařený a následně rozmixovaný lilek, smíchaný pak s klasickými přísadami, ze kterých se dělají karbanátky. A vznikl nám bezva letní oběd.


Kotleta na způsob svíčkové
Velmi oblíbené manželovo jídlo. Kotletu v celku prošpikuju, orestuji na pánvi a pak dám i s výpekem a zeleninou podlité do pekáčku do trouby a dodělám jako svíčkovou. Na závěr samozřejmě výpek i se zeleninou rozmixuji a zahustím smetanou. K tomu bramborový nebo houskový knedlík. Je to výborný oběd, ale už jsem to nějakou dobu nevařila, protože v tomhle vedru doma nejíme žádné omáčky a knedlíky.


Fileta z tresky
Filetku osolíme, očesnekujeme, potřeme olivovým olejem. A pak už jen šup na pánvičku. K tomu brambory,které mám ráda zpestřené nějakou zeleninkou, zde je to baby karotka a jarní cibulka.


Krevety
Tohle asi některé z Vás nemusí, ale já prostě, když jsem poprvé v životě asi před 4-5 lety ochutnala krevety jak je dělá můj muž, tak je to pro mě nejlepší jídlo. Krevety se dají dělat na hodně způsobů,nám ale doma stačí jen jeden. Děláme je úplně jednoduše - olivový olej s hromadou česneku,mořská sůl a máslo. Může se do nich přidat i petrželka nebo bílé víno. Vždycky se po nich jen zapráší a nakonec ještě bílým pečivem vytíráme z talíře zbylý olej s česnekem a máslem.
Na posledním obrázku je krevetový špíz, o kterém píši výše.

Kalamáry
.....a mořští živočichové podruhé. Kalamáry zásadně připravuje můj chlap. Pro mě je to až moc piplačka, to čištění a porcování. Výsledek je super, věřte mi, že když Vám tyhle věci z moře připraví někdo, kdo to fakt umí, tak je to vynikající záležitost. Někdy si říkám, že některým lidem se tahle jídla příčí jen proto, že mají jiný tvar než klasický kus masa nebo ryby, anebo že jim to někdy vařil někdo,kdo to prostě neumí ochutit. Vemte si, že i dobrou rybu nebo steak když někdo nedochutí jak se má, tak to prostě člověku nechutná.


Hovězí Carpaccio
Tak tohle je absolutní delikatesa, kterou ale teda neděláme doma. U tohoto jídla dáváme přednost odborníkům a jednou za čas si necháme v místní italské prodejně nachystat mísu s carpacciem, parmezánem a rukolou. Doma jen zakapeme extra virgin olivovým olejem a citronovou šťávou. K tomu si případně ještě dochystáme něco malého na zobání. A protože k červenému masu by mělo být červené víno, které já ale moc nemusím, dáváme si k tomu portské. Portské víno doporučuju všem, je sladší a silnější než klasické červené, ale mně prostě chutná víc.


Dobrůtky na večer ;)
Klasické mňamky na večer......dobré řecké víno a k němu nějaké francouzské a holandské sýry. Tady máme k sýrům nějakou speciální hořčici, ale úžasné jsou i marmeládky k sýrům. Pokud chcete fakt kvalitní sýr, najděte si ve Vašem okolí nějaký italský obchůdek nebo obchůdek specializovaný na sýry :)


A něco malého.......



Tyhle lupínky jsem úplně náhodou objevila asi před půl rokem na Kauflandu, a to za 29,90 Kč. Do té doby jsme kupovali cornflakes Nestlé. Tyhle z Kauflandu jsou ale kupodivu tak výborné, že už jiné nekupuji. Jsou křehké, křupavé a jejich chuť osvěžují i jahody, kterých je tu fakt hodně a čokoládové lupínky.


Čokoláda Ecuador mě zaujala, když o ní mluvila Petralovelyhair, a protože na Lidl nakupovat chodím, tak jsem si řekla, že ji zkusím, ač hořkou čokoládu nemám ráda. Cena je myslím něco okolo 34-39 Kč a já zkusila dvě varianty - s malinami a pomerančem. Pro mě je jednoznačně lepší ta malinová verze a celkem pravidelně si ji kupuji, je fakt výborná.

A trocha osvěžení na závěr.....



Smoothie s borůvkami a banánem
Letošní léto jsme měli doma z různých zdrojů plno jahod, malin a borůvek. A tak se občas dělal i nějaký ten koktejl. Tady máme borůvkovo-banánové smoothie, a jako všechny ostatní bylo vynikající a osvěžující :)


Voda s citronem, malinami a borůvkami
Tak tenhle džbán s chladící vložkou od Tescomy mám asi 2 nebo 3 roky a nedám na něj dopustit. Používáme ho především v létě, kdy do sebe člověk musí pořád lít nějaké tekutiny. Většinou dělám klasiku - voda, citron, máta. Tady jsem ale zrovna mátu neměla, tak bylo jen ovoce. Chladící vložka ve džbánu je perfektní vychytávka. Ke džbánu jsou dvě, takže jedna je vždycky nachystaná v mrazáku na výměnu. Do nádoby si ale také můžete udělat čaj, horká voda tomuto sklu nijak nevadí, anebo si sním zaskočit do Vaší oblíbené hospůdky pro pivko do džbánku ;)

Tak, a jsme na konci. Doufám, že jsem Vás tím jídlem neunavila, a že se Vám něco třeba i líbilo.
_________________________________________________________________________________

P.S. Jako post scriptum přidávám výsledek opětného losování výherce posledního balíčku, protože slečna se mi neozvala ani po 3 emailech, takže tradááá :D - random vylosoval takto :


True Random Number GeneratorMin: Max: Result:Powered by RANDOM.ORG

                                                                                  

Děkuji za pozvání.Všechny balíčky jsou super. Ať tě blogování stále baví :)
cosmeticsandthings@seznam.cz


8 komentářů:

  1. Mňam, měla jsem dnes výborný oběd, ale po shlédnutí Tvých fotek se mi začaly sbíhat sliny nanovo:-) Grilování k létu patří, nás čeká dnes večer:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty se máš, já bohužel dnes budu grilovat jen sama sebe v tomhle počasí ;) Každopádně přeji dobrou chuť !!!

      Vymazat
  2. Uuff inspiračka jako práce, bomba! Podle Z. P. se fakt griluje maso jedna radost, úžasný, ukládám si to tu a něco podle Vás zkusím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Od Tebe to beru jako poklonu, podle receptů na Tvém blogu jsi super kuchařka. A doufám, že to "podle Vás" nebylo vykání ;)

      Vymazat
  3. Teda skvělé inspirativní recepty a letní tpy. To smoothie určitě vyzkouším :)
    CHIC Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Určitě vyzkoušej,úplně mám teď na to taky chuť,když o tom píšu ;)

      Vymazat
  4. Mňam, já strašně ráda jím a strašně nerada vařím :D Nesnáším vaření, vůbec mě to nebaví. Dost blbé no. Juchůůů, já zas po dlouhé době něco vyhrála? Se těším, děkuji :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře, dělají mi velkou radost :-)
Jen prosím pište slušně,komentáře jsou moderované a objeví se až po schválení.Děkuji za pochopení ;-)